5000 Szolnok

Szapáry út 18. I.em.

Telefon

+36 30 391 3629

e-mail:

zounok.nyelviskola @gmail.com

Ügyfélszolgálat

H-P 10-12; 14-17

Nyelvvizsga utáni enyém a világ érzés

Ugye Te is így szeretnéd majd magad látni, mikor kitartó nyelvtanulás és felkészülés után megjön az értesítés, hogy sikerült a nyevvizsgád? Mi ehhez minden rendelkezésünkre álló tanári szakmai és felkészítőanyag segítséget megadunk, hogy az érzés a Tiéd lehessen. Javasoljuk, hogy többszöri nekikezdés helyett egyszer juss komoly elhatározásra, amikor a tanulási folyamatot és a kívánt vizsgaszintre való felkészülést végigviszed. 

sikeres nyelvvizsga sikeres élet,

Melyik nyelvvizsgákat teheted le nálunk?

Több nyelvvizsga központ is a partnerünk volt, próbavizsgákat, bemutatókat tartottunk, felkészítettünk tanulókat a vizsgáikra, vizsgáztattunk, így volt alkalmunk belülről megismerni azokat.

A tapasztalataink alapján, tudatos választással két nemzetközi és állami elismertséggel is rendelkező vizsgánál maradtunk.  Mindkét vizsga  – az Euroexam és a Telc általános nyelvi  angol, német nyelvvizsga, ill ezek mellett az Euroexam üzleti angol változata az EuroPro. Mindegyik nyelvvizsgánk  az élő nyelv használatának sikerességét méri kommunikációs feladatokon keresztül, tehát ezeknél a nyelvvizsga  és a nyelvtudás együtt jár. Nagy tapasztalattal rendelkező vizsgáztatóink folytatják egyéni és csoportos nyelvvizsga felkészítő tanfolyamainkat, annak érdekében, hogy utána a vizsgán siker kísérje a szereplést. A vizsgákhoz széleskörü hagyományos és online felkészítő anyagaink vannak, amely révén a felkészülés minden részlere kiterjedő lehet. 

két nemzetközi nyelvvizsga mindegyikkel kezedben a világ

És a választék a sikerhez vezető úton

De itt a fő kérdés: Mikor menj el nyelvvizsgázni?

(egy gyakorlott nyelvvizsgáztató feljegyzése)

Természetesen akkor, ha már eleget tudsz, és, ha szükséged van a bizonyítványra.  De honnan tudhatod, hogy már eleget tudsz? Van, aki úgy gondolja, hogy megpróbálja, és azután majd kiderül, hogy valóban eleget tud-e, és legfeljebb nem sikerül a vizsga. A tapasztalatok szerzésére ez a hozzáállás is jó lehet, de a legtöbben azért nem szeretünk megbukni egy vizsgán, és amennyire lehet, igyekszünk biztosra menni. Hogyan lehet hát előre meggyőződni arról, hogy már nyugodtan elmehetsz vizsgázni.

Az írásbeli vizsgákhoz megtalálható egy próbavizsga feladatsor az adott vizsgarendszer honlapján, illetve léteznek könyvek is mintafeladatokkal, a vizsgára felkészítő anyagokkal. Ezeket megoldva képet kaphatsz arról, hogy hogyan sikerülne élesben teljesíteni a vizsgán.   

Tájékozódj arról is. hogy melyik vizsgarészekhez, és mennyi idő áll rendelkezésedre a feladatok megoldásához. Amikor otthon nekikezdesz megoldani a mintafeladatokat, érdemes, amennyire lehet, olyan körülményeket kialakítani magadnak, mint a vizsgán. Ülj le egy csendes helyre, ahol nem zavar senki. Legyen előtted egy óra, amivel méred az időt, és megszakítás nélkül próbáld megoldani a feladatokat. Ha szünetet tartasz közben lehet, hogy jobban érzed magad és könnyebben tudsz figyelni, azonban a  vizsgán meglepetést okozhat, hogy más körülmények között nem megy olyan jól a feladatok megoldása, mint otthon, mert egy idő után már nem tudsz jól figyelni, koncentrálni. Az is fontos, hogy nyomtatott szótárt használj, mert a vizsgán ez megengedett. A nyomtatott szótárak használatát  érdemes megtanulni, mert, ha nem gyakorlod be , akkor a vizsgán  nehéz lesz megszokni, ezért tanácsos ezt előbb elkezdeni.

Még ha sikerül is az igazi vizsgakörülményeket a lehető legjobban modellezni, előfordulhat, hogy a vizsgán jobban izgulsz, mint otthon, könnyebben megijedsz a nehézségektől, és ez negatívan befolyásolhatja a teljesítményedet.   Jó, ha úgy tudsz nekivágni a vizsgának, hogy ha az éles vizsgahelyzetben zavarba ejtő nehézségekbe ütközöl, akkor sem esel kétségbe, mert meggyőződtél arról, hogy már „bőven” fölötte vagy a megfelelési határnak, és tudsz annyit, hogy abba még az is belefér, ha nem jön ki olyan jól a lépés, mint szokott. Felkészítő tanárod, akár egyénileg, akár csoportban sokkal reálisabb képet tud alkotni a próbavizsga feladatok alapján tudásodról,  stressztűrő képességedről, mint saját magad, ezért hagyatkozz elsősorban az ő véleményére.

Az írásbeli megoldását – a levélírástól, a fogalmazásoktól eltekintve – könnyebb ellenőrizni tanár segítsége nélkül is, mint a szóbelit, és ez igaz a hallás utáni értést mérő feladatokra is. Ott is igyekezz a tudásod és a teljesítményed felmérésénél imitálni a vizsgakörülményeket; és tájékozódj arról is, hogy hányszor lehet meghallgatni a hangfelvételt, és mennyi idő van a megoldásra.

A szóbeli készségeid felmérésénél már elengedhetetlenebb egy tanár segítsége. Ha a tudásod biztosan, határozottan meghaladja az adott szint elvárásait, akkor különösebb további készülés nélkül is bátran nekifuthatsz a vizsgának. Ha azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet, akkor megnő a szerepe a tudatos készülésnek. Annak például, hogy az egyes szóbajöhető témaköröket, szituációkat, tanároddal, vagy csoportos képzéseken alaposan átbeszélitek.     

Vizsgáztatóként többször okoz fejtörést az olyan vizsgázók értékelése, akikre azt mondhatnánk, hogy már „egész jók, egész ügyesek”, de vannak még hiányosságaik, javítani kellene még a szókincsüket, erősíteni a magabiztosságukat, amire egy-két hónap elég is lehetne, de külső körülmények nyomására, türelmetlenségből vagy tájékozatlanságból már eljöttek vizsgázni. Tehát nem jó, ha túlzottan sietünk.

Természetesen jó, ha valaki minél alaposabban felkészül a vizsgára, de a halogatásnak sincs értelme, ezért bízd rá magad felkészítő tanárodra, aki ha nyelvvizsgáztató, pontosan tudni fogja, mikor készültél fel megfeleleően a nyelvvizsgára.  A félelmet azzal is le lehet győzni, hogy az ember meggyőződik róla, hogy ha nem is tud mindent, az adott szintet már elérte, ismeri a vizsgán rá váró kihívásokat, ezért nincs mitől félnie.

Tudjuk, a legtöbben azért így is izgulni fognak a vizsga előtt – és közben is. Ha nagyon izgulós típus vagy, dönthetsz úgy is, hogy próbavizsgázol az adott vizsgahelyen, ahol tét nélkül kipróbálhatod, hogy milyen a vizsga, és még értékelést, hasznos tanácsokat is kaphatsz a próbavizsga után.

Tehát, mielőtt nekivágnál a nyelvvizsgának, beszéld ezt meg tanároddal, és gondold át a fentieket. Tanulj, készülj, dönts, és ha már döntöttél, akkor, mint egy jó sportoló, koncentrálj az előtted levő feladatra – és a sikerre! Sokaknak már sikerült. Neked is fog!

Kép erről: barcsak probavizgaztam volna 1

A nyelvvizsgákkal kapcsolatban is vannak általános tévhitek.

Például a következők:

Bizonyos nyelvvizsgák könnyebbek.  A nyelvvizsga sikeressége mindig a vizsgázó felkészültségén és személyiségén múlik. Mivel nem vagyunk egyformák, így van olyan feladattípus, ami az egyik embernek nagy nehézséget okoz, míg ugyanazt a másik könnyedén megoldja és persze fordítva. Emiatt nem lehet a nyelvvizsgatípusokat könnyű és nehéz kategóriákba sorolni, mindegyik típus más és más, a cél, hogy megtaláljuk azt, ami hozzánk legjobban illik.

A nyelvvizsgázás a fiataloknak való.  Ez sem így van. Ugyanúgy részt vehetnek a nyelvvizsgákon és ugyanúgy sikereket érhetnek el a középkorú és az idősebb korosztály tagjai is, mint a fiatalok. A nyelvtanulásnak és a nyelvvizsga-jelentkezésnek nincs felső korhatára.

A nyelvvizsga örök tudást biztosít.  Sajnos ez sem igaz. A nyelvvizsgánk megszerzése csak a kezdet. Utána is ugyanúgy szükség van arra, hogy folyamatosan foglalkozzunk a nyelvvel és fejlesszük a tudásunkat, máskülönben nyelvvizsgánk csak egy üres papírdarabbá válik.

Melyik nyelvvizsgaszinten mit kell tudnom?

B1 – ALAPFOK

A B1 szint a küszöbszintnek felel meg, és két fő ismérve van. Az egyik ezek közül az a képesség, hogy a nyelvtanuló képes az interakciót fenntartani, és el is juttatja a címzetthez mondanivalóját a legkülönfélébb kontextusokban és a körülötte zajló hosszabb beszélgetés főbb pontjait követni tudja. A B1 szint által leírt képességek másik jellegzetes csoportja azzal kapcsolatos, hogy a jelölt képes rugalmasan megbirkózni a mindennapi élet problémáival, pl. a tömegközlekedésben kevéssé megszokott helyzettel; kezelni tudja azokat a helyzeteket, amelyek akkor adódnak, ha utazási irodában intézi utazási ügyeit, vagy éppen utazás közben; és ismerős témákról szóló beszélgetésbe előzetes felkészülés nélkül is be tud lépni.

B2 – KÖZÉPFOK

A középfokú nyelvtudással rendelkező hallgató meg tudja érteni az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét. Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel is, hogy az egyik félnek sem megterhelő. Világos, részletes szöveget tud alkotni sokféle témában, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrányokat.

C1 – FELSŐFOK

A C1 szint a haladó elnevezést kapta. Ezt a szintet széleskörű nyelvismeret jellemzi, amely folyamatos, spontán kommunikációt tesz lehetővé. A nyelvtanuló folyékonyan és természetes módon tudja magát kifejezni, majdnem erőfeszítés nélkül. Széles körű szókinccsel rendelkezik, amelynek segítségével körülírással könnyen pótolja a hiányosságokat. Ritkán keresgéli a szavakat és használ elkerülő stratégiákat, csak a fogalmi szempontból nehéz téma gátolhatja meg a természetes, gördülékeny nyelvhasználatban. A hangsúly leginkább a beszéd folyamatosságán van. Beszéde világos, gördülékeny és jól szerkesztett, ami azt mutatja, hogy ura a nyelvet szervező és összekötő kohéziós eszközöknek

Ha információk után akarsz nézni a vizsgaközpontok honlapjain